Czytaj
Drugie śniadanie – zaskocz swojego brzdąca! - ilustracja

Drugie śniadanie – zaskocz swojego brzdąca!

Oceń 23

Kiedy nastaje wiosenna pora chodzenie do szkoły (jak również do pracy) staje się prawdziwą męczarnią, bo jak można skupić się na równaniach, czy historii średniowiecza, kiedy przez okno wchodzi nam zielone, a promienie słońca tak przyjemnie gilgoczą nas w oczy? Jedyne o czym wówczas marzymy to leżenie w trawie, spacer wzdłuż rzeki, czy czytanie książki wprost pod niebieskim niebem. 

No cóż, życie bywa ciężkie, ale spróbujmy kawałek tej słonecznej, ciepłej pogody przenieść do naszego śniadaniowego pudełka. To najlepsze miejsce, w którym możemy schować chociaż część wiosennych kolorów. 

A więc do dzieła! Co robimy? Robimy kanapki! 

Kanapki nie muszą być nudne, ważne byśmy wyszli poza przysłowiowe pudełko i zaczęli myśleć kategoriami: bardziej kolorowe równa się bardziej zdrowe.

Oto przykłady:

Czerwone

Ser ricotta, truskawki, konfitura truskawkowa – weź pszenną bułeczkę, posmaruj ją obficie słonawym serkiem ricotta, na to połóż łyżeczkę konfitury truskawkowej, najlepiej tej z własnej spiżarni! Całość oprósz pokrojoną w plastry truskawką. Pycha!

Zielone

Awokado z gruszką – weź jedno awokado, zlbenduj je lub bardzo drobno poszatkuj. Wymieszaj awokado z solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Taką pastą posmaruj pełnoziarnisty tostowy chleb, a na wierzch połóż plasterki pokrojonej w plastry gruszi. Voilà!

Brązowe

Banany z masłem orzechowym – weź pełnoziarnisty lub słonecznikowy chleb, wysmaruj go masłem orzechowym, na wierzch połóż plasterki banana. Słodko-słony smak wiosny – smacznego!

Pomarańczowe

Marchewka, papryka, cukinia – pokrój warzywa w plastry, wsyp do miski i wymieszaj z solą, pieprzem, odrobiną imbiru lub granulowanego czosnku oraz łyżeczką cukru. Następnie zgrilluj je lub podduś na patelni. Weź tortillę i wysmaruj ją łyżeczką sera ricotta, następnie ułóż na niej zgrillowane/podduszone, miękkie warzywa. Zawiń tortillę i wstaw do opiekacza, by kawałki ładnie się zapiekły. Podawaj z pomidorkami!

Mix kolorów

Rukola, pomidorki cherry, awokado, melon – weź tortillę wysmaruj ją przygotowaną pastą awokado (przepis wyżej), połóż na to garść umytej rukoli, pokrojone w plasterki pomidorki cherry oraz pokrojony w paski melon. Całość zawiń i przekrój tortillę na dwie części. Pełnia zdrowia!

To pięć naszych sposób, a jakie są Wasze pomysły?

Dodaj komentarz

Powrót

Popularne artykuły

Rozwiń