Czytaj
Prawidłowe nawodnienie - ilustracja

Prawidłowe nawodnienie

Oceń 1

Twoje dziecko jest bardzo aktywne? Całe lato może przesiedzieć na podwórku bawiąc się z innymi dziećmi? Nie zapomnij o nawodnieniu! Maluch nie odczuwa pragnienia w taki sposób, jak dorosły. Im więcej więc biega i poci się, tym łatwiej o jego odwodnienie. 

W okresie wysokich temperatur zadbaj, by twoja pociecha piła wodę regularnie, to jest co dwie godziny. W ciagu dnia powinna dostarczyć do swojego organizmu około 1,5 litra wody, a więc pomiędzy posiłkami należy podawać dziecku przynajmniej jedną szklankę tego płynu. Podczas wspólnego spaceru lub wycieczki rowerowej nie czekaj, aż maluch zgłosi potrzebę picia, staraj się wyprzedzać jego prośbę i za wczasu, regularnie podawaj mu wodę. 

Tak się jednak składa, iż nie zawsze możemy z naszymi pociechami być w ciagu dnia, np. jeśli dziecko wyruszy na wakacyjny obóz. Dlatego jeszcze przed wyjazdem staraj się wyrobić u niego nawyk sięgania po wodę, jeśli jest w czasie wykonywania aktywności, niech to będzie nawet co 20 minut.

Zapytacie pewnie, co z innymi płynami, przecież dziecko nie zawsze lubi pić wodę, a skoro w sklepie dostępnych jest tyle innych napojów, trudno, by woda miała większa siłę przebicia wsród takiej konkurencji. No tak, woda jest bez smaku, a cała masa soków i napojów kusi wielością słodkim, orzeźwiającym smakiem. Jeśli już kupujesz dziecku owocowy napój, zwłaszcza w letnim okresie, stawiaj na produkty z małą zawartością cukru. Zawsze, gdy jest taka możliwość, zamiast kupnych soków i shake'ów, sama miksuj owoce lub owoce z warzywami. W ten sposób maluch otrzyma smaczny i słodki napój, ale bez dodatku cukru oraz z całą masą witamin. 

Nie tylko płynem człowiek żyje.

Oprócz wody, soków, czy napojów, dobrym sposobem na nawodnieniu organizmu jest rownież spożywanie warzyw i owoców. Nieprzetworzone mogą zawierać nawet około 90% wody. Woda dostarczona w taki sposób do organizmu jest nawet wartosciowsza, gdyż dociera bezpośrednio do komórek. Kombinując z menu jesteś w stanie z każdym daniem podać dziecku zdrowe i kolorowe produkty prosto z krzaczka. Mogą to być sałatki warzywne lub owocowe, chłodniki, zupy kremy, zupy owocowe, warzywa przygotowywane na parze. Ale, pamiętaj, by przygotowując posiłek ograniczyć ilość soli. Mając jej za dużo organizm próbuje wyeliminować sól wykorzystując swoje zasoby wody, niestety sięga wówczas po to h2o, które gromadzą właśnie komórki. W ten sposób o odwodnienie dwa razy łatwiej. W okresach letnich zdecydowanie odpadają więc wszelkiej maści fast foody, chipsy, chrupki i dania przetworzone, tylko naturalne składniki pozwolą zachować gospodarkę wodną na właściwym poziomie. 

Dodaj komentarz

Powrót

Popularne artykuły

Rozwiń